O Nas
Edukacja
Nasze przedszkole jest ukierunkowane na realizację równolegle polskiej i brytyjskiej podstawy programowej EYFS (Early Years Foundation Stage).
EYFS (Early Years Foundation Stage) jest podstawą edukacji przedszkolnej w Wielkiej Brytanii. Zgodnie z EYFS Twoje dziecko jako osoba niezależna nabywa wszelkie umiejętności związane z otoczeniem i indywidualnym rozwojem poprzez: zabawę , aktywne uczenie się, twórczość i myślenie, z uwzględnieniem wszechstronnego rozwoju dziecka na płaszczyźnie osobowej, społecznej, emocjonalnej, umiejętności komunikacyjnych ( w języku polskim i angielskim) oraz bardzo ważny rozwój fizyczny. A także nabywanie umiejętności i wiedzy pozwalające dzieciom na dobre funkcjonowanie w społeczeństwie: umiejętność czytania i pisania, matematyka, rozumienie świata, sztuka i jej tworzenie.
Zajęcia edukacyjne odbywają się codziennie według wspólnego dla 2 języków tematu i celów edukacyjnych. Plan zajęć jest tworzony przez nauczycieli co miesiąc.
Nasza filozofia
Naszą misją są działania ku podniesieniu rozwoju i efektywności nauczania języka angielskiego w sferze glottodydaktyki przedszkolnej.
Wymiar języka angielskiego, jak się okazuje jest niezwykle znaczący, nie tylko dla nas ale i całego społeczeństwa. Język angielski stał się językiem międzynarodowym, co oznacza że dzisiejsza młodzież nie tyle co powinna ale musi go znać i umiejętnie się nim posługiwać. Naukę języka powinno zaczynać się już od wczesnego dzieciństwa aby proces ten stał się naturalną metoda -> metodą przyswajania tejże umiejętności (The Natural Approach).
Chcielibyśmy stworzyć dzieciom możliwość nauki języka poprzez sytuacje i problemy, z którymi spotykają się w codziennej rzeczywistości, gdzie decydującą rolę w opanowaniu języka odgrywa słuchanie wypowiedzi anglojęzycznych, co w dalszej kolejności skutkuje próbami podejmowania samodzielnych krótkich dialogów, układaniem prostych zdań, czy zadawaniem pytań nasuwających się w trakcie, na przykład: zajęć, zabawy, mycia rąk, posiłków oraz szeregu innych czynności związanych z dniem codziennym. Chodzi o naturalne wchłanianie języka dzięki pełnej z nim interakcji.
Małe grupy pozwolą nam dostrzec i wychwycić wyjątkowość każdego dziecka, pracować indywidulanie i rozwijać kierunek posiadanego talentu lub predyspozycji. Pracujemy nad tym by dzieci się wzajemnie szanowały, akceptowały i były świadome swojej odmienności. Ze względu na charakter dwujęzyczny przedszkola poszerzamy wiedzę na temat innych krajów oraz uczymy akceptacji i tolerancji dla obcokrajowców.
Co zapewniamy:
- przygotowanie wszystkich dzieci do podjęcia nauki w szkole
- kształcenie samodzielności życiowej
- rozwijanie umiejętności społecznych, emocjonalnych i intelektualnych
- kształcenie nawyków kulturalnych i higienicznych
- kształtowanie sprawności fizycznej
- kształcenie umiejętności porozumiewania się w języku angielskim
- rozwijanie zdolności i zainteresowań
- budowanie w dzieciach wiary w siebie i swoje możliwości
- indywidualne traktowanie dzieci i ich potrzeb
- pomoc logopedyczną i psychologiczną
- udział w życiu kulturalnym
- kontakt z językiem angielskim w naturalnych sytuacjach życia codziennego
Kontakt z rodzicami
Nauczyciele na bieżąco przekazują Rodzicom / Opiekunom informacje na temat rozwoju dziecka , wszelkich sprawach związanych z ich pociechą oraz przedszkolem.
Metody nauczania
- The Natural Approach
- Direct Method
- Total Physical Response
- Metoda dobrego startu (Bogdanowicz)
- Pedagogika zabawy
- Elementy muzykoterapii i relaksacji
- Twórcze metody aktywności ruchowej
Zajęcia dodatkowe
- rytmika
- język angielski
- zajęcia logopedyczne
- zajęcia plastyczne
- wychowanie fizyczne i gimnastyka korekcyjna
- inne…
Plan współpracy ze środowiskiem
Mamy w planach:
- współpracę z Komendą Policji – spotkanie z policjantem,
- współpracę ze Strażą Miejską – wizyta pracowników Straży Miejskiej,
- współpracę z Agencjami Artystycznymi, przedstawienia teatralne dla dzieci;
- współpracę z rodzicami dzieci – udział dzieci w zajęciach integracyjnych i zajęciach otwartych, wspólne świętowanie: Dzień Babci i Dziadka, Bal karnawałowy, Dzień Mamy i Taty, inne…
- udział w wycieczkach,
- wyjścia dzieci do ciekawych miejsc pracy w dzielnicy: poczta, targowisko, apteka, fryzjer, sklep spożywczy, szewc, krawcowa.